Domáce nabíjacie miesta
V spoločnosti Opel sa snažíme urobiť nabíjanie vášho elektrického vozidla čo najpohodlnejším pomocou našich účinných systémov nabíjania s jednoduchou obsluhou. Napríklad na nabíjanie vášho elektrického vozidla doma je najbezpečnejším, najrýchlejším a najpraktickejším riešením nástenná nabíjačka
Proces nabíjania
Na rýchlonabíjacích staniciach môžete nabiť akumulátor svojho elektrického vozidla Opel na 80% už za pol hodinu. Je to ideálne na dlhé cesty, pretože po krátkej zastávke môžete rýchlo pokračovať v jazde. Ak si nabíjate vozidlo cez noc alebo cez deň v práci, rýchle nabíjanie nie je potrebné. Vtedy sa aj akumulátor nabíja šetrnejšie.
Znie to ako z budúcnosti, ale v plnom prúde je už aj vývoj indukčného nabíjania. To, čo je rozšírené u smartfónov, bude onedlho možné aj u elektrických vozidiel. Stačí, ak s vozidlom prídete na indukčný nabíjací povrch, a proces nabíjania sa spustí automaticky. Dovtedy však bude spoločnosť Opel ponúkať riešenia v podobe kábla a nástennej nabíjačky, ktoré umožňujú jednoduché a intuitívne nabíjanie doma alebo na cestách.
Systémy nabíjania
Pri nabíjaní elektrického vozidla sa rozlišuje medzi jednosmerným prúdom (DC) a striedavým prúdom (AC). Jednosmerný prúd sa používa na rýchle nabíjanie. Je to zvlášť praktické, ak sa chcete vyhnúť dlhším zastávkam, pretože akumulátor vášho elektrického vozidla sa tu nabije na 80% už približne za 30 minút.
Striedavý prúd sa používa na bežné nabíjanie. Používa sa v celej Európe na napájanie domácností a je ideálny na nabíjanie elektrických vozidiel.
Akumulátor elektrického vozidla dokáže prijať iba jednosmerný prúd, a preto sa musí striedavý prúd zo siete najprv prekonvertovať.
Rozlišuje sa tiež jednofázové a trojfázové nabíjanie. Jednofázová je domáca elektrická sieť s ochrannou kontaktnou zásuvkou. Poskytuje priemerný nabíjací výkon 2,3 kW pri napätí 230 V a elektrickým prúdom 16 A. Na rýchle nabitie vášho elektrického vozidla je však potrebný výkon najmenej 3,7 kW. Na tento účel existujú trojfázové zásuvky, ktoré majú napätie až 400 V a elektrický prúd 16 A alebo 32 A. Kapacita nabíjania je tu v rozpätí 11 kW až 32 kW a nabíjací výkon medzi 11 kW a 22 kW.
Podľa normy CEE sú jednofázové zásuvky modré a trojfázové červené. Štandardom v celej EÚ je dnes takzvaná zásuvka typu 2. Zodpovedajúca „zástrčka Mennekes“ umožňuje jednofázové a trojfázové nabíjanie elektrických vozidiel.
Témou budúcnosti je tzv. obojsmerné nabíjanie, pre ktoré sú potrebné špeciálne nástenné nabíjačky. Tu prebieha premena energie oboma smermi. Ak je vozidlo nabité a nejazdí sa na ňom, energia z akumulátora sa môže použiť na napájanie domácnosti – alebo sa môže vrátiť späť do siete.
Finančné výhody
Mohlo by vás zaujímať
Užitočné informácie o domácom nabíjaní
Ako funguje nabíjanie elektrického vozidla?
Akumulátor elektrického vozidla dokáže prijať iba jednosmerný prúd (DC), takže striedavý prúd (AC) zo siete sa musí najprv prekonvertovať. Ak sa to urobí pomocou palubnej nabíjačky vo vozidle, nazýva sa to nabíjanie striedavým prúdom. Ak tento proces vykoná usmerňovač na nabíjacej stanici, nazýva sa to nabíjanie jednosmerným prúdom.
Pri nabíjaní striedavým prúdom je možné vypočítať dostupný nabíjací výkon podľa vzorca: nabíjací výkon = fázy x napätie x prúd. Rozhodujúcimi faktormi sú preto dostupné napätie v sieti, prúd a to, či sa použije nabíjanie jednofázové alebo trojfázové.