WLTP verzus NEDC
WLTP | NEDC | |
---|---|---|
Teplota pri štarte | 14°C | 20-30°C |
Čas cyklu | 30 min | 20 min |
Podiel času státia | 13% | 25% |
Dĺžka cyklu | cca 23 km | cca 11 km |
Rýchlosť |
Priemerná: 46.6 km/h Maximálna:131 km/h |
Priemerná: 34 km/h Maximálna: 121 km/h |
Jazdný výkon |
Priemerná: 7kW Maximálny: 47 kW |
Priemerná: 4kW Maximálny: 34 kW |
Vplyv voliteľnej výbavy, klimatizácie a valivého odporu |
Voliteľná výbava sa berie do úvahy z hľadiska hmotnosti, aerodynamiky a valivého odporu. Bez klimatizácie. | Hodnoty zohľadňujú len valivý odpor. |
WLTP: realistickejšie hodnoty spotreby paliva.
Celosvetovo harmonizovaný skúšobný postup pre ľahké vozidlá (WLTP) bol zavedený 1. septembra 2017 pre nové typy vozidiel. O 12 mesiacov neskôr sa stal záväzným pre všetky osobné vozidlá a nahradil nový európsky jazdný cyklus (NEDC), ktorý sa používal predtým. Napriek tomu, že stále ide o laboratórne skúšky, postup WLTP bol zavedený so zámerom poskytnúť zákazníkom údaje o spotrebe paliva, ktoré viac zodpovedajú jazde v reálnych podmienkach a zaručujú novú úroveň transparentnosti.
WLTP zohľadňuje:
- realistickejšiu jazdnú dynamiku a vonkajšiu teplotu,
- väčšiu testovaciu vzdialenosť,
- vyššiu priemernú a maximálnu rýchlosť,
- kratšie zdržanie,
- viac brzdenia a akcelerácie.
Hodnoty stanovené podľa jazdného cyklu WLTP ovplyvňuje tiež voliteľná výbava.
Hodnoty podľa WLTP týkajúce sa vozidiel značky Opel, o ktoré máte záujem, nájdete v rámci konfigurátora.
Čo je to jazdný cyklus WLTP?
Čo je to jazdný cyklus WLTP?
Jazdný cyklus WLTP pozostáva z niekoľkých fáz, ktoré vychádzajú z profilov každodennej jazdy motoristov z celého sveta. V porovnaní s cyklom NEDC je dynamickejší, zahŕňa menej fáz státia a vychádza z vyšších rýchlostí počas dlhšieho času, aby sa zohľadnili súčasné jazdné situácie.
Každá kombinácia motora a prevodovky konkrétneho typu vozidla sa testuje s najhospodárnejšou výbavou, ako aj s výbavou, ktorá je z hľadiska spotreby paliva najnáročnejšia. A hoci po zavedení postupu WLTP došlo k zvýšeniu uverejňovaných hodnôt spotreby paliva a emisií CO2, teraz viac zodpovedajú skutočnej spotrebe paliva a skutočným emisiám CO2.
Prečítajte Si Viac Zobraziť MenejEuro 6 a RDE
PARAMETRE SKÚŠOBNÉHO POSTUPU | WLTP | RDE |
---|---|---|
Teplota | 14 - 23°C |
3-30°C mierne testovacie podmienky |
Hmotnosť |
Prázdne vozidlo plus vodič a 15 % záťaž |
Až 90 % dodatočná záťaž |
Trvanie | 30 minút | 90 – 120 minút |
Trasy | Definovaný cyklus | Akákoľvek trasa (mesto, mimo mesta, diaľnica) v rámci testovacích podmienok |
Test v reálnom živote
Podľa nových emisných štandardov EURO 6d-TEMP budú musieť autá dokázať svoje schopnosti v oblasti emisií podľa ešte striktnejších pravidiel. TO znamená, že hraničné hodnoty oxidov dusíka (NOx) a pevných častíc nielenže nesmú prekročiť limity nových laboratórnych podmienok daných WLTP, ale musia byť potvrdené aj každodennými skúškami.
Takže testovacia procedúra RDE (Real Driving Emissions – Emisie z Reálnej Jazdy) nevyžaduje presne stanovený jazdný cyklus; vzdialenosť, zrýchľovanie, vonkajšia teplota, veterné podmienky a situácia na ceste sa vyberá voľne, podľa daných štatistických údajov o týchto podmienkach.